راه اندازي سامانه پيامکي 110110 در تهران
- توضیحات
- دسته: خبرگزاری ها
- منتشر شده در 16 بهمن 1393
- بازدید: 9740
راه اندازي سامانه پيامکی 110110 در تهران
گروه ناجـــا-رئيس پليس پايتخت گفت: ناشنوايان و شهروندان در صورت ضرورت مي توانند حوادث و مشکلات خود را از طريق سامانه پيامکي 110110 به پليس اعلام کنند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سامانه پيامکي 110110 صبح امروز با حضور سردار ساجدي نيا رئيس پليس پايتخت راه اندازي شد.
سردار "حسين ساجدي نيا" در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با بيان اينکه يکي از دغدغهها در حوزه پليس و فوريتها مشکل گفتاري و شنيداري بود که افراد نميتوانستند با 110 تماس بگيرند، اظهارداشت: ناشنوايان و برخي از شهروندان که در موقعيت هاي خاص نظير تصادف رانندگي و يا هنگامي که با ورود سارق مواجه شده و قادر نيستند با سيستم 110 ارتباط برقرار کنند از طريق ارسال پيامک به سامانه 110110 مي توانند مشکلات خود را به پليس اعلام کنند.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: شهروندان مي توانند هم از زبان فارسي و نيز ربان انگليسي براي ارسال پيامک استفاده کنند البته بايد آدرس محل و نيز نوع حادثه دقيق درج شود.
وي با اشاره به اينکه اورژانس(115) و آتش نشاني(125) داراي سامانه پيامکي نيستند، گفت: پليس تهران اعلام آمادگي مي کند در صورت دريافت پيامک از سوي شهروندان، اطلاعات حادثه را به اورژانس و آتش نشاني ارائه دهد.
ساجدي نيا درخصوص ايجاد مزاحمت از طريق پيامک به اين سامانه پيامکي 110110، گفت: انتظار داريم مزاحمتي از سوي شهروندان در اين زمينه رخ ندهد در صورت بروز اين مشکل مزاحمان همچون مزاحمت هاي 110 شناسايي و پيگيري مي شوند البته چندسالي است که مزاحمت براي 110 ايجاد نمي شود؛ 99 درصد مزاحمت ها شناسايي و به مراجع قضايي معرفي خواهيم کرد.
وي خاطرنشان کرد: پيشبيني مي شود روزانه بين 50 تا 100 پيامک به اين سامانه ارسال شود.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه اين طرح در گستره تهران بزرگ به اجرا در مي آيد گفت: اميدواريم تا پايان سال 94 اين سامانه در کل کشور عملياتي شود.
ساجدي نيا از شهروندان خواست در صورت امکان به صورت گفتاري با پليس تماس داشته باشند، چرا که سرعت عمل بيشتر است.
رئيس پليس پايتخت درباره چگونگي سنجش صحت پيامکهاي ارسالي، گفت: همانند تماسهاي گفتاري، ما حمل را بر صحت ميگذاريم و مأمورين به سرعت به محل اعزام خواهند شد.
ساجدي نيا با اعلام اينکه روزانه 30 هزار تماس با پليس 110 انجام مي گيرد گفت: يک سوم از اين تماس ها عملياتي مي شود که حدود 11 هزار مورد است.
رئيس پليس پايتخت در خاتمه ميانگين زمان حضور پليس در محل حادثه را هفت دقيقه عنوان کرد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خاتمه گفت: شهرونداني که نظرات و انتقادات خود را در خصوص سامانه پيامکي 110110 ظرف 24 ساعت به اين سامانه ارسال کنند به قيد قرعه به مناسبت يوم الله 22 بهمن به 22 نفر هدايايي اهداء خواهد شد.
منبع خبر: پایگاه خبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
http://www.incd.ir/index.php/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%A7/100-110110.html#sigProId030269b1fb